Tarieven, Voorwaarden en Privacy

Tarieven

Advocaten Willemstraat zorgt er voor dat goede rechtsbijstand ook betaalbaar is. Het kantoortarief bedraagt €180,= excl. BTW per uur en de mogelijkheid bestaat om een op uw situatie toegespitste prijsafspraak te maken. Wij doen dat dan vooraf, helder en inzichtelijk.

Ook werken al onze advocaten op basis van gefinancierde rechtsbijstand.

Wij zijn al vele jaren High Trust partner van de Raad voor Rechtsbijstand. Vaak kunt u tegen betaling van een bescheiden eigen bijdrage volledig worden geholpen.

Algemene Voorwaarden Advocaten Willemstraat

1. ALGEMEEN
Advocaten Willemstraat is een maatschap/samenwerkingsverband van natuurlijke personen die in de hoedanigheid van advocaat werkzaam zijn.

In deze algemene voorwaarden van Advocaten Willemstraat wordt verstaan onder:
1. Opdrachtgever: de partij die de opdracht geeft, hierna te noemen cliënt.
2. Opdrachtnemer: de individuele advocaat die werkzaam is onder de naam “Advocaten Willemstraat” en die de opdracht voor eigen rekening en risico aanneemt en uitvoert.

2. TOEPASSELIJKHEID
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden en overeenkomsten tussen de individuele advocaat van Advocaten Willemstraat (hierna te noemen: Advocaten Willemstraat) en cliënt, respectievelijk hun rechtsopvolgers, behoudens wijzigingen in deze voorwaarden welke door beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk dienen te worden bevestigd.
2. Indien deze algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn, zijn zij ook zonder nadere toepassingsverklaring op nieuwe overeenkomsten tussen Advocaten Willemstraat en cliënt van toepassing en op alle buitencontractuele relaties tussen Advocaten Willemstraat en cliënt, met name onrechtmatige daad.
3. De gedrags- en beroepsregels voor de advocatuur maken deel uit van de overeenkomst. De cliënt verklaart de daaruit voor Advocaten Willemstraat voortvloeiende verplichtingen steeds volledig te zullen respecteren.

3. TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST
1. De overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer komt tot stand op het moment dat er door cliënt een door Advocaten Willemstraat opgesteld opdrachtformulier wordt getekend, doch bij het ontbreken hiervan op het moment dat er een bevestigingsbrief van de opdracht door cliënt is ontvangen. De opdracht/ bevestigingsbrief is gebaseerd op de door cliënt aan Advocaten Willemstraat verstrekte informatie. De cliënt staat ervoor in dat hij naar beste weten daarbij alle essentiële informatie voor de opzet en uitvoering van de opdracht heeft verstrekt. Het opdracht-formulier/de bevestigingsbrief wordt geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven.
2. Het staat partijen vrij te bewijzen dat de overeenkomst op andere wijze of met een andere inhoud tot stand is gekomen.
3. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de inhoud, aard of strekking van de verleende opdracht voorvloeit dat deze voor bepaalde tijd is aangegaan.

4. TERBESCHIKKINGSTELLING VAN DE INFORMATIE DOOR DE CLIËNT
1. Cliënt is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke Advocaten Willemstraat overeenkomstig hun oordeel nodig hebben voor het correct uitvoeren van de verleende opdracht, of waarvan cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de opdracht, tijdig in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen.
2. Cliënt staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Advocaten Willemstraat ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Advocaten Willemstraat zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Advocaten Willemstraat zijn uitgegaan van door cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor haar kenbaar had behoren te zijn.
3. Indien de voor de uitvoering van de opdracht benodigde gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan Advocaten Willemstraat worden verstrekt, heeft Advocaten Willemstraat het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten. De uit de vertraging in de uitvoering van de opdracht voortvloeiende extra kosten en extra honorarium, ontstaan door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk ter beschikking stellen van de verlangde gegevens en bescheiden, zijn voor rekening van cliënt.
4. Indien en voor zover cliënt zulks verzoekt, worden de ter beschikking gestelde bescheiden aan deze geretourneerd.

5. UITVOERING VAN DE OPDRACHT
1. Advocaten Willemstraat bepalen de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd. Het belang van de cliënt is daarbij bepalend. Wijzigingen in de persoon die de opdracht uitvoert, kan, behoudens bezwaar van de cliënt, plaatshebben zonder dat dit de kosten van de dienstverlening beïnvloedt. De werking van artikel 7:404 Burgerlijk Wetboek dat voor laatstgenoemd geval een regeling geeft, en de werking van artikel 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek, dat een hoofdelijke aansprakelijkheid vestigt in het geval waarin twee of meer personen een opdracht ontvangen, wordt volledig uitgesloten.
2. Indien Advocaten Willemstraat derden bij de uitvoering van de opdracht wensen te betrekken voor het verrichten van substantiële werkzaamheden zullen zij daartoe slechts overgaan na daarover met cliënt overeenstemming te hebben bereikt.

6. GEHEIMHOUDING
1. Advocaten Willemstraat zijn, tenzij zij een wettelijke of beroepsplicht tot bekendmaking hebben, verplicht tot geheimhouding tegenover derden.
2. Advocaten Willemstraat zijn niet gerechtigd de informatie die aan hen door de cliënt ter beschikking wordt gesteld aan te wenden tot een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen. Hierop wordt echter een uitzondering gemaakt in het geval Advocaten Willemstraat voor zichzelf optreden in een tucht-, civiele of strafprocedure, waarbij deze stukken van belang kunnen zijn.
3. Tenzij daartoe door Advocaten Willemstraat voorafgaande schriftelijke toestemming is verleend, zal cliënt de inhoud van adviezen, rapporten of andere al dan niet schriftelijke uitingen van Advocaten Willemstraat, die niet zijn gesteld of gedaan met de strekking derden van de daarin neergelegde informatie te voorzien, niet openbaar maken. De cliënt zal er tevens voor zorg dragen dat derden niet van de in de vorige zin bedoelde inhoud kennis kunnen nemen.
4. Advocaten Willemstraat zullen hun verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan door hen ingeschakelde derden.

7. HONORARIUM
1. Het honorarium van Advocaten Willemstraat is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht.
2. Aan de Advocaten Willemstraat dienen te worden vergoed honorarium en verschotten. Advocaten Willemstraat zijn bevoegd voor de betaling van hun declaratie zekerheid te verlangen in de vorm van een voorschot in geld.
3. Met verschotten worden bedoeld een vergoeding van te specificeren kosten, zoals griffierecht, reis- en verblijfkosten, taxatiekosten, deurwaarderskosten, tolk- en vertaalkosten. Advocaten Willemstraat brengt geen kantoorkostentoeslag – een vergoeding voor niet te specificeren kantoorkosten – in rekening.
4. Het honorarium wordt berekend aan de hand van het over de betreffende periode geldende basisuurtarief van Advocaten Willemstraat, althans een ander, door Advocaten Willemstraat bij aanvaarding van de opdracht schriftelijk bevestigd, basisuurtarief. Het uurtarief is door Advocaten Willemstraat te wijzigen. Indien een afwijkend uurtarief is overeengekomen wordt dit met dezelfde ingangsdatum verhoogd of verlaagd met hetzelfde percentage als de wijziging van het basisuurtarief. Factoren, zoals het belang van de zaak, specialistische aard van de zaak, draagkracht van de cliënt en spoedeisendheid van de te verrichten werkzaamheden, kunnen aanleiding geven tot verhoging of verlaging van het basisuurtarief.

8. BETALING
1. Betaling door cliënt dient, zonder aftrek, korting of schuldverlening, te geschieden binnen de overeengekomen termijn, doch in geen geval later dan veertien dagen na factuurdatum. Betaling dient te geschieden in euro’s door overmaking ten gunste van een door Advocaten Willemstraat aan te wijzen bankrekening.
2. Indien cliënt niet binnen de onder 8.1 genoemde termijn heeft betaald, is cliënt van rechtswege in verzuim, en zijn Advocaten Willemstraat gerechtigd, zonder nadere ingebrekestelling en onverminderd de overige rechten van Advocaten Willemstraat, vanaf de vervaldag cliënt de wettelijke rente in rekening te brengen tot op de datum van algehele voldoening. Indien betaling binnen veertien dagen achterwege blijft, zullen Advocaten Willemstraat een aanmaning sturen. Indien betaling achterwege blijft binnen de in de aanmaning gestelde termijn kunnen Advocaten Willemstraat, met een beroep op de onzekerheidsexceptie, hun werkzaamheden opschorten, ook voor andere opdrachten van cliënt dan waarop de onbetaalde declaratie betrekking heeft. Advocaten Willemstraat zijn verder gerechtigd alle stukken, al dan niet met betrekking tot de opdracht waarop de onbetaalde declaratie betrekking heeft, onder zich te houden tot op het moment dat betaling heeft plaatsgevonden.
3. Advocaten Willemstraat zijn te allen tijde gerechtigd van cliënt een depot te verlangen tot zekerheid van de door hen te maken kosten bij het uitvoeren van de opdracht. Indien storting van dit depot achterwege blijft, zijn Advocaten Willemstraat gerechtigd, onverminderd haar overige rechten, de (verdere) uitvoering van de opdracht onmiddellijk op te schorten en zal al hetgeen cliënt aan Advocaten Willemstraat uit welke hoofde dan ook verschuldigd is, direct opeisbaar zijn.
4. In geval van liquidatie, (dreigend) faillissement of surseance van betaling van cliënt zullen de verplichtingen van cliënt direct opeisbaar zijn.
5. Door cliënt gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt cliënt dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
6. Alle in redelijkheid daadwerkelijk gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso)kosten, die Advocaten Willemstraat maken als gevolg van de niet-nakoming door cliënt van diens betalingsverplichtingen, komen ten laste van cliënt.
7. Ingeval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn cliënten, voor zover de werkzaamheden ten behoeve van de gezamenlijke opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk gebonden tot de betaling van het factuurbedrag.

9. DERDENGELDEN
1. Gelden die Advocaten Willemstraat ten behoeve van cliënt ontvangt, worden gestort op de rekening derdengelden van Advocaten Willemstraat. Over deze gelden wordt, tenzij een andere afspraak is gemaakt, geen rente vergoed.
2. Aan cliënt toekomende gelden worden zo spoedig mogelijk, na eventuele verrekeningen met aan Advocaten Willemstraat toekomende bedragen, tot welke verrekening Advocaten Willemstraat bevoegd zijn voor zover cliënt daarmee schriftelijk of per e-mail instemt en voor welk bedrag een rekening is uitgegaan, overgemaakt op een door de cliënt aan te geven bankrekening. Wanneer cliënt op grond van algehele of gedeeltelijke betwisting van de aan Advocaten Willemstraat toekomende bedragen bezwaar maakt tegen verrekening, worden die gelden tot het beloop van het betwiste bedrag, bij de deken gedeponeerd.

10. LEVERINGSTERMIJN
1. Is cliënt een vooruitbetaling verschuldigd of dient hij voor de uitvoering benodigde informatie, en/of materialen ter beschikking te stellen, dan gaat de termijn waarbinnen de werkzaamheden dienen te worden afgerond niet eerder in dan nadat de betaling geheel is ontvangen, respectievelijk de informatie en/of materialen geheel ter beschikking zijn gesteld.
2. Termijnen waarbinnen de werkzaamheden dienen te zijn afgerond, zijn slechts te beschouwen als een fatale termijn indien dit uitdrukkelijk is overeengekomen. De overeenkomst kan – tenzij uitvoering blijvend onmogelijk is – door cliënt niet wegens termijnoverschrijding worden ontbonden, tenzij Advocaten Willemstraat de overeenkomst ook niet uitvoeren binnen een hen, na afloop van de overeengekomen termijn, schriftelijk aangezegde redelijke termijn. Ontbinding is dan toegestaan conform artikel 264 Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.

11. OPZEGGING
1. Cliënt en Advocaten Willemstraat kunnen te allen tijde tussentijds de overeenkomst opzeggen indien één van hen van mening is dat de opdrachtuitvoering niet meer kan of hoeft plaats te hebben conform de opdrachtbevestiging en eventuele latere additionele opdrachtspecificaties, danwel voortzetting van de werkzaamheden in redelijkheid niet meer van Advocaten Willemstraat kan worden gevergd. Onder dit laatste geval dienen liquidatie en faillissement van de cliënt in elk geval te worden gerekend.
2. Tussentijdse opzegging dient schriftelijk en gemotiveerd aan de wederpartij te worden medegedeeld. Indien de partij die opzegt dit nalaat, kan de wederpartij de opzegging schriftelijk bevestigen.
3. Zegt Advocaten Willemstraat de overeenkomst op, dan dragen zij ervoor zorg dat de cliënt daarvan zo min mogelijk nadeel ondervindt.

12. AANSPRAKELIJKHEID
1. Advocaten van Advocaten Willemstraat zullen hun werkzaamheden naar beste kunnen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van hen kan worden verwacht. Deze verplichting heeft het karakter van een “inspanningsverplichting”, omdat het bereiken van het beoogde resultaat niet kan worden gegarandeerd. Indien een fout wordt gemaakt doordat de cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, zijn advocaten van Advocaten Willemstraat voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk. Indien de cliënt aantoont dat hij schade heeft geleden door een fout van een advocaat van Advocaten Willemstraat die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden, zijn is de advocaat van Advocaten Willemstraat voor die schade slechts aansprakelijk voor zover de afgesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering recht op een uitkering geeft en wel tot het maximum van die uitkering, vermeerderd met het geldende eigen risico, tenzij er aan de zijde van de advocaat van Advocaten Willemstraat sprake is van opzet of daarmee gelijk te stelle grove nalatigheid. De advocaten van Advocaten Willemstraat zijn individueel tegen beroepsaansprakelijkheid verzekerd en wel voor tenminste de bedragen als voorgeschreven door de Nederlandse Orde van Advocaten.
2. Voor zover de door cliënt geleden schade niet door de verzekering wordt gedekt, maar overigens wel is voldaan aan de voorwaarden die leiden tot aansprakelijkheid van een advocaat van Advocaten Willemstraat als omschreven in lid 1, is de aansprakelijkheid van Advocaten Willemstraat beperkt tot het maximum van €. 5.000,= per schadegeval.
3. Cliënt vrijwaart Advocaten Willemstraat voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat cliënt aan Advocaten Willemstraat onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, tenzij cliënt aantoont dat de schade geen verband houdt met verwijtbaar handelen of nalaten zijnerzijds danwel veroorzaakt is door opzet of grove schuld van Advocaten Willemstraat.

13. ARCHIVERING
Het bij de uitvoering van een opdracht gevormde dossier zal door Advocaten Willemstraat tenminste gedurende zeven jaar na beëindiging van de zaak worden bewaard, waarna het zal worden vernietigd.

14. TOEPASSELIJK RECHT EN FORUMKEUZE
Op alle overeenkomsten tussen cliënt en Advocaten Willemstraat waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing. Geschillen zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement Oost-Brabant.

15. KLACHTEN- EN GESCHILLENREGELING
1. Advocaten Willemstraat neemt deel aan de Klachten- en Geschillenregeling Advocatuur. Alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de totstandkoming of uitvoering van een opdracht, inclusief alle declaratiegeschillen, zullen worden beslecht conform het reglement Geschillencommissie Advocatuur. Advocaten Willemstraat kunnen tevens onbetaalde declaraties ter incasso voorleggen aan de Geschillencommissie Advocatuur. Cliënt aanvaardt de toepasselijkheid van de Klachten- en Geschillenregeling Advocatuur.
2. Alvorens een klacht kan worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Advocatuur, zal de klacht binnen een interne klachtprocedure door Advocaten Willemstraat worden behandeld.
3. Cliënt dient zijn klacht aan Advocaten Willemstraat schriftelijk – en ter attentie van de interne klachtenfunctionaris – voor te leggen binnen drie maanden na het moment waarop hij kennisnam of redelijkerwijs kennis had kunnen nemen van het handelen of nalaten dat tot zijn klacht aanleiding heeft gegeven.
4. Na ontvangst van een klacht zal de klacht door Advocaten Willemstraat worden doorgeleid naar de interne klachtenfunctionaris mw. mr. I. Gerrand. Bij een klacht over het optreden van mr. Gerrand zal een andere advocaat van Advocaten Willemstraat worden aangewezen als klachtenfunctionaris.
5. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid om een toelichting te geven op de klacht.
6. Degene over wie is geklaagd, tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen, al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
7. De klachtenfunctionaris handelt de klacht binnen één maand na binnenkomst van de klacht af en stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
8. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
9. Mocht de klacht niet binnen één maand danwel niet naar tevredenheid zijn opgelost, dan kan de cliënt zijn klacht indienen bij de Geschillencommissie Advocatuur. Voor particuliere cliënten geldt dat zij gerechtigd zijn om binnen één maand, nadat Advocaten Willemstraat de klacht hebben afgehandeld, schriftelijk aan Advocaten Willemstraat kenbaar te maken dat zij voor beslechting van het geschil de gewone burgerlijke rechter kiezen.
10. Cliënt kan zijn klacht tot uiterlijk 12 maanden na de schriftelijke reactie van Advocaten Willemstraat indienen bij de Geschillencommissie Advocatuur, bij gebreke waarvan deze klachtmogelijkheid vervalt.
11. De Geschillencommissie Advocatuur behandelt de zaak volgens het Reglement Geschillencommissie Advocatuur dat geldt op het moment van indiening van de klacht bij de Geschillencommissie. Het Reglement Geschillencommissie Advocatuur kan worden opgevraagd bij:
Geschillencommissie Advocatuur, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
12. De Geschillencommissie Advocatuur oordeelt met uitsluiting van de gewone rechter. Tegen de uitspraak van de Geschillencommissie Advocatuur is geen hoger beroep mogelijk.

16. WIJZIGING VAN DE VOORWAARDEN
Advocaten Willemstraat zijn bevoegd wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen.

Privacyregeling Advocaten Willemstraat

WOORD VOORAF
De onder de naam Advocaten Willemstraat samenwerkende advocaten, hierna te noemen: “Advocaten Willemstraat”, gevestigd te Eindhoven en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 17271844, hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens.

In deze privacyregeling willen we daarom heldere en transparante informatie geven over de wijze waarop we binnen Advocaten Willemstraat met de persoonsgegevens van cliënten en andere betrokkenen omgaan. In alle gevallen zal Advocate Willemstraat zich houden aan de geldende toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna: de AVG).

Advocaten Willemstaat is volgens de AVG verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens in de advocatenpraktijken van de individuele advocaten die samenwerken onder de naam Advocaten Willemstraat. De AVG is de nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten.

Indien u na het doornemen van deze privacyregeling vragen heeft, kunt u deze stellen door een e-mail te sturen aan info@advocatenwillemstraat.nl, en daarbij te vermelden dat uw bericht onder de aandacht van de met privacy-zaken belaste medewerker van Advocaten Willemstraat dient te worden gebracht.

1. TOEPASSING
Deze privacyregeling is van toepassing op de volgende categorieën natuurlijke personen van wie Advocaten Willemstraat persoonsgegevens verwerkt:
a. (potentiële) cliënten;
b. bezoekers aan het kantoor van Advocaten Willemstraat;
c. bezoekers van de website www.advocatenwillemstraat.nl;
d. wederpartijen;
e. sollicitanten;
f. alle overige personen die met Advocaten Willemstraat contact opnemen of van wie Advocaten Willemstraat persoonsgegevens verwerkt, met uitzondering van haar medewerkers en student-stagiaires.

2. VERWERKING VAN DE PERSOONSGEGEVENS
Advocaten Willemstraat verwerkt persoonsgegevens die:
a. een betrokkene zelf persoonlijk (tijdens een bespreking of bijeenkomst), telefonisch, of digitaal (via e-mail of webformulieren op de kantoorwebsite) heeft verstrekt, zoals contactgegevens en -afhankelijk van de aard van de gelegenheid of zaak- andere persoonsgegevens;
b. een beroepsaansprakelijkheids- of rechtsbijstandsverzekeraar, beroeps- of branchevereniging heeft verstrekt, ten behoeve van de behandeling van een zaak;
c. Advocaten Willemstraat heeft ontleend aan andere bronnen, zoals zakelijke social media platformen als LinkedIn, openbare zakelijke websites, het handelsregister van de Kamer van Koophandel, het Kadaster, zoals ingevulde en benodigde contactgegevens en andere persoonsgegevens.

3. DOELEINDEN VERWERKING
Advocaten Willemstraat verwerkt persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
a. het uitvoeren van een overeenkomst van opdracht tot het leveren van juridische diensten en de declaratie voor verrichte werkzaamheden;
b. het voldoen aan een wettelijke verplichting, waaronder de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft);
c. het verkrijgen van gefinancierde rechtsbijstand (toevoeging);

4. RECHTSGROND
Advocaten Willemstraat verwerkt persoonsgegevens op basis van de volgende rechtsgronden:
a. toestemming van de betrokkene, welke altijd weer kan worden ingetrokken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking;
b. uitvoering van of met het oog op het sluiten van een overeenkomst van opdracht tot het verlenen van juridische diensten, waaronder ook het declareren aan derden (Raad voor Rechtsbijstand, verzekeringsmaatschappij e.d.);
c. een wettelijke verplichting, zoals op grond van de Wwft en de Wet op de Rechtsbijstand die advocaten verplichten bepaalde informatie in te winnen en vast te leggen;
d. een gerechtvaardigd belang, zoals het gebruik van contactgegevens voor het voeren van procedures tegen wederpartijen, het stuiten van verjaringstermijnen en het nemen van rechtsmaatregelen;

5 GENOMEN MAATREGELEN
Verschillende passende technische en organisatorische maatregelen heeft Advocaten Willemstraat genomen om de bescherming van uw persoonsgegevens te waarborgen.
5.1 Adviseur privacy
Advocaten Willemstraat heeft een interne adviseur aangesteld die betrokken wordt bij aangelegenheden die verband houden met de bescherming van uw persoonsgegevens. De adviseur informeert en adviseert Advocaten Willemstraat over haar verplichtingen uit hoofde van de privacywetgeving. Tevens zal de adviseur optreden als contactpunt voor de toezichthoudende autoriteit (de Autoriteit Persoonsgegevens). De adviseur is met betrekking tot de uitvoering van zijn taken tot geheimhouding gehouden.
5.2 Geheimhoudingsverklaring
Iedere medewerker binnen Advocaten Willemstraat ondertekent een geheimhoudingsverklaring. Hiermee verplicht hij/zij zich strikte geheimhouding te betrachten ten aanzien van persoonsgegevens die tot hen komen gedurende hun betrekking bij Advocaten Willemstraat. Het gaat om gegevens waarvan hij/zij weet of kan vermoeden dat deze van vertrouwelijke aard zijn, waarbij persoonsgegevens zijn inbegrepen.
5.3 Verwerkersovereenkomst
Met partijen buiten Advocaten Willemstraat die kennisnemen van de persoonsgegevens waar Advocaten Willemstraat verantwoordelijk voor is, sluiten zij een verwerkersovereenkomst. In het geval van Advocaten Willemstraat zijn dat de boekhouding, de accountant en de automatiseerder die de IT-omgeving van kantoor beheerst en beveiligt. Met een verwerkingsovereenkomst waarborgt Advocaten Willemstraat dat ook de gegevensverwerking door externe partijen geschiedt in overeenstemming met deze privacyregeling.
5.4 Autorisaties
Persoonsgegevens waar Advocaten Willemstraat verantwoordelijk voor is, staan opgeslagen op de eigen server. Enkel de medewerkers van Advocaten Willemstraat die ten behoeve van hun functie inzage nodig hebben, zijn geautoriseerd om dergelijke gegevens in te zien. Slechts voor geautoriseerde medewerkers bestaat de mogelijkheid een overzicht met gegevens te exporteren. Deze zal enkel gebruikt worden ten behoeve van zijn/haar functie en zodra deze niet meer ter zake dient, worden verwijderd.
5.5 Social media
Advocaten Willemstraat plaatst geen informatie op social media zoals Facebook en Instagram.

6. BEVEILIGING
Advocaten Willemstraat zorgt voor passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen om de persoonsgegevens te beschermen tegen onder andere verlies, vernietiging of beschadiging, onbevoegde kennisname of enige andere vorm van onrechtmatige verwerking van persoonsgegevens. Dit doet Advocaten Willemstraat door het nemen van fysieke en organisatorische maatregelen voor toegangsbeveiliging en het afschermen van iedere desktop met gebruikersnaam en wachtwoord.

7. PERSOONSGEGEVENS DELEN MET DERDEN
Advocaten Willemstraat deelt persoonsgegevens met derden, als dat voor de behandeling van een zaak of voor het voldoen aan een wettelijke verplichting nodig is. Voor de behandeling van een zaak kan het nodig zijn persoonsgegevens te delen in het kader van een gerechtelijke procedure met een gerechtelijke instantie of in het kader van een minnelijke regeling met (de advocaat van) een wederpartij, voor het declareren van de dienstverlening (zoals aan de Raad voor Rechtsbijstand of een verzekeraar) of naar aanleiding van een gerechtelijke uitspraak (zoals een deurwaarder). Bij het voldoen aan een wettelijke verplichting kan worden gedacht aan het melden van ongebruikelijke transacties aan toezichthoudende autoriteiten. Advocaten Willemstraat deelt geen persoonsgegevens met derden voor commerciële doeleinden.

8. DOORGIFTE BUITEN DE EER
Advocaten Willemstraat geeft in beginsel geen persoonsgegevens door aan landen buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Indien dit toch noodzakelijk mocht zijn, draagt Advocaten Willemstraat er voor zorg dat de doorgifte alleen plaatsvindt als de Europese Commissie heeft aangegeven dat het betreffende land een passend beschermingsniveau biedt of als sprake is van passende waarborgen in de zin van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

9. BEWAREN VAN GEGEVENS
Advocaten Willemstraat bewaart persoonsgegevens niet langer dan nodig is. Advocaten Willemstraat hanteert in beginsel de volgende bewaartermijnen:
a. digitaal zaakdossier: 7 jaar na afronding van de zaak;
b. (financieel-)administratieve gegevens: 7 jaar na afronding zaak en/of vastlegging van de gegevens;
c. gegevens van sollicitanten: 4 weken na afronding van de sollicitatieprocedure.
d. in geval van overlijden is het verstrekken van gegevens toegestaan indien verondersteld kan worden dat de overledene hiertegen geen bezwaar zou hebben gehad of er sprake is van zwaarwegende belangen om de geheimhoudingsplicht van Advocaten Willemstraat te doorbreken.

10. WIJZIGINGEN PRIVACYREGELING
Advocaten Willemstraat kan deze privacyregeling altijd wijzigen. De wijzigingen worden op de website van Advocaten Willemstraat gepubliceerd. Het is verstandig deze privacyregeling regelmatig te raadplegen, zodat u bekend bent met eventuele wijzigingen.

11. RECHTEN, VRAGEN EN KLACHTEN
Een betrokkene heeft het recht Advocaten Willemstraat te verzoeken persoonsgegevens in te zien, te rectificeren, te verwijderen, over te dragen, de verwerking te beperken en tegen de verwerking bezwaar te maken. Een betrokkene kan hierover contact opnemen met Advocaten Willemstraat door een e-mailbericht te sturen naar info@advocatenwillemstraat.nl en ter attentie van de privacy-medewerker van Advocaten Willemstraat. Ook bij vragen of klachten over de wijze waarop Advocaten Willemstraat persoonsgegevens verwerkt, kunt u contact opnemen met Advocaten Willemstraat door een e-mailbericht te sturen naar info@advocatenwillemstraat.nl. Een klacht trachten wij naar tevredenheid op te lossen. Binnen uiterlijk een maand na ontvangst van het verzoek ontvangt u een reactie. Mocht dat niet lukken, dan kunt u zich wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

12. CONTACTGEGEVENS
Advocaten Willemstraat
Willemstraat 15
5611 HB Eindhoven
telefoon: 040-2448519
fax: 040-2433943
e-mail: info@advocatenwillemstraat.nl

Contact informatie

Advocaten Willemstraat
Willemstraat 15
5611 HB, Eindhoven

Telefoon: 040 244 85 19
KvKnummer: 17271844

info@advocatenwillemstraat.nl

Openingstijden
ma t/m vr van 9:00 tot 12:30 en van 13:15 tot 17:00 uur